D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Svoboda učení
    (ze dne 13.05.2012, autor článku: [Neregistrovaný autor])

      < 1 2 3 4 5 > ->| Vše na jedné stránce

    Komentář ze dne: 14.05.2012 11:24:55     Reagovat
    Autor: jmak - jmak
    Titulek:
    Zajímavý článek o stavu unschoolingu v Kanadě vyšel nedávno na blistech... www.blisty.cz/art/62641.html

     
    Komentář ze dne: 14.05.2012 12:40:23     Reagovat
    Autor: Jiri Kosarek - jirkosarek
    Titulek:Re:
    Jak tento článek souvisí s unschoolingem?

     
    Komentář ze dne: 14.05.2012 19:17:51     Reagovat
    Autor: jmak - jmak
    Titulek:Re: Re:
    Přinejmenším tím, že uvedený článek popisuje zkušenosti s uváděním těch krásných idejí - žádné biflování, žádný dril, volný průchod zvídavosti, volnost při řešení problémů - do praxe. Určitě je skvělé, pokud dokáží zvědavost dítěte podněcovat rodiče, úžasný příklad jsou třeba vzpomínky Richarda Feynmana na jeho otce, ale co se týče plošného zavádění "unschoolingových" metod jsem dost skeptický, protože v podání nekompetentních učitelů a jen o málo kompetentnějších tvůrců osnov to ve finále dopadne opravdu tak, že ve škole děti absolvují "hravou" výuku, ze které si neodnesou už vůbec nic, a doma pak ještě placené doučování ve stylu osvědčeném od dob Rakousko-Uherska.

     
    Komentář ze dne: 14.05.2012 23:23:20     Reagovat
    Autor: Fraser - Fraser
    Titulek:Re: Re: Re:
    "protože v podání nekompetentních učitelů a jen o málo kompetentnějších tvůrců osnov" - je videt, ze jsi vubec nic nepochopil. Unschooling zadne osnovy ani ucitele nema.

     
    Komentář ze dne: 14.05.2012 23:39:01     Reagovat
    Autor: Jiri Kosarek - jirkosarek
    Titulek:Re: Re: Re: Re:
    "Unschooling zadne osnovy ani ucitele nema." Toto by se dalo označit za užší význam unschoolingu. Já ho ale chápu trochu šířeji, např. některým dětem osnovy a učitelé vyhovují a dobrovolně se pro ně rozhodly, což je naprosto v pořádku, a i to chápu jako unschooling...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 18:18:34     Reagovat
    Autor: Fraser - Fraser
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re:
    pak to ovsem imho chapes spatne, protoze to, co popisujes, je dobrovolna skolni dochazka, ne unschooling :).

    Pripadne mi to, jako bys trochu sireji chapal benzinove motory a zahrnutl tam i diesel.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 18:23:55     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No a? Dieselovy motor muze fungovat na benzin (lih, ropu, asfalt...) To, ze se do nej dava nafta je otazka ekonomiky provozu.

    Unschooling skutecne nema ucitele?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:16:09     Reagovat
    Autor: opas - opas
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    no, samotny motor muze, vstrikovaci cerpadlo nikoli.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:44:00     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Vstrikovaci cerpadlo urcene na nafru (nebo ropu, nebo neco takoveho) bude mit s benzinem potize, mluvim o dieselu na benzin jiz projektovanem.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:25:09     Reagovat
    Autor: JJ - JJ
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    S dieselovým motorem na benzin se experimentuje teprve poslední dobou a je to poměrně hi-tech věc. Rozhodně nic pohodového pro zde diskutované použití.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:35:01     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ale kdež. S dieselovým motorem na benzin experimentovala H. už před lety, když jsme měli krátkodobě půjčený nějaký chrocht. Moc to nejelo :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:46:18     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    "Pripadne mi to, jako bys trochu sireji chapal benzinove motory a zahrnutl tam i diesel." Vsak to neni na postapo pouziti, ale je to jeden z typu motoru na benzin, jako wankeluv, nebo dvoutaktni.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:48:21     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pouzivej v tomto kontextu radeji pojem "vznetovy motor".

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:52:34     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano dieselovy zni divne, priste bud Dieseluv, diesel, nebo vznetovy. (pojmy vznetovy a zazehovy nemam rad, driv se mi to pletlo jako se mi plete Trutnov a Turnov)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:55:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    (Vznítí se -- "zažehne se" zní poněkud blbě. Je zažehnut -- "je vznícen" zní ukrutně blbě. Ale souhlas do té míry, že si mnohdy musím toto v hlavě přeříkat, než je mi zřejmé, který je který ;))

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:03:51     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ja jsem si to zapamatoval, kdyz jsem se dozvedel o zajimave forme smrti "samovznicenim".

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:10:12     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kdo chce zapalovat, musi sam horet!

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:16:13     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    (vida, to by bylo uzasne necitlive heslo nekde v obradni sini krematoria...)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 23:57:34     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A misto melodie poem by se poustelo give in to me od faith hill, nebo bombtrack od rage against the machine, protoze pavel bobek a jeho pojd stoupat jak dym je proflakle.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 19:55:25     Reagovat
    Autor: Jiri Kosarek - jirkosarek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    imho myslím, že o tom vím docela dost. Unschooling je dost vágní pojem, pod kterým si každý představuje trochu něco jiného. Podle mě je základem svoboda dítěte následovat své zájmy a to se může projevit různě. Pokud se dítě z vlastní iniciativy rozhodne pro nějaké osnovy nebo pro učitele nebo pro jakýkoliv jiný způsob, jak se naučit to, co ho zajímá, stále to je podle mě unschooling.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:01:41     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V případě dítěte je tedy to rozhodování spíše na rodičích, že.

    Ale jinak to, že (a) státní školství je zlo ve zcela libovolné oblasti, (b) i privátní hromadné školství není zdaleka ideální přinejmenším na úrovni ZŠ, je stará vesta; vizte např. (s řadou dalších odkazů)

    www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&cisloclanku=2011010903& lstkom=324394#kom325069

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:12:43     Reagovat
    Autor: Jiri Kosarek - jirkosarek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, rodiče samozřejmě hrají velkou roli, ale myslím, že by měli být v pozici partnera, rádce a ne neomezené autority...

    A ano, povinné státní školství je původcem téměř veškerých problémů, s kterými se potýkáme...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:16:07     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak na to zapoměňte.

    Já jim kliďopíďo způsobím kriplácký příkoří tím, že se v dějepise naučí semtam nějakej letopočet. Alespoň budou mít jakžtakž všeobecný přehled a nebudou z nich omezení fachidioti, popřípadě lemplové.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:23:17     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Dejepis mam moc rad a data jsem si pamatoval a hodne si jic jeste pamatuju. Ale nenapada me JEDINE datum, ktere by diteti k necemu bylo, respektive k necemu jinemu, nez ke zkousce ve skole.

    Ma znat udalosti, ma znat souvislosti, melo by znat osobnosti, ale proc, kurva, letopocty? Navic teda podle nekolika ruznych kalendaru, ze ano...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:29:15     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Proč kurva letopočty? Třeba aby si jeden dokázal dát věci do souvislostí? Hmmm? Napadá vás nějaký jiný prvek v dějinách, o který by se dalo opřít, než časová osa?

    Takže proč? Aby v tom nemělo guláš.

    Ale v podstatě na tom nezáleží. Existují věci oblíbené a neoblíbené. Existují radosti i povinnosti. Dítě by si na to mělo přivyknout. Zas tak moc se toho po něm zpravidla nechce, než aby chodilo do školy a jakžtakž se tam učilo.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:42:22     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nevím, ale mě už na základce přišlo logické o věcech přemýšlet v časových souvislostech. Datumy jsou opruz, ale časová osa je dobrá k tomu, od čeho se odpíchnout. Netvrdím, že je to jediné řešení.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:49:45     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jistěže jsou opruz. Já si taky pamatuju už přibližně s určitým rozpylem, kdy dobyl Titus Jeruzalém a za čího principátu. Ale kdysi jsem s tím datem musel pracovat, abych si to byl schopen nějak utřídit.

    Ale jak říkám, tahle otázka je celkem podružná. Možná metoda dějepisecké výuky není nejvhodnější, co já vím.

    Co vím určitě je, že nechci, aby se dítě naučilo uhýbat před nepříjemnými věcmi a obcházet je. Stokrát je mi milejší, když se s tím, byť se čtyřkou popere.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:52:37     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Promin, ale to je jako nutit decko rezat tupym nozem, aby si posililo svaly, nez mu dovolit si ten nuz nabrousit.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:55:21     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Bude-li řezání tupým nožem patřit mezi nutnou výbavu mladého gentlemana (podle mého soudu), pak ano, budu jej to učit.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:41:47     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Podle soudu nekterych je to i znalost mazurky a historie pocitacovych her.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:48:52     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Znalost mazurky zcela jistě a bez jakýchkoli výhrad. Neznat mazurku implikuje ukrutné negentlemanství či snad ještě hůř. To asi nebyl dobrý příklad :)

    Stran historie počítačových her bych byl daleko opatrnější, nicméně základní představy o ní by asi v současné době člověk, který disponuje všeobecným přehledem, mít měl (jakkoli já osobně k tomu dodávám velmi silné "bohužel").

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:59:38     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V dobe, kdy mlada slechta nezvlada valcik, je znalost mazurky davno prezitkem. Vlastne znam jedinou slechticnu neduchodoveho veku, se kterou bych si dovedl dobre zatancit. A to bohuzel jen latinskoamericke tance. Proc by je pak mel ovladat mlady gentlenam? Co se ostatnich divek tyce, zijeme v dobe, kdy je mazurka nepouzitelna, to se vetsi popularite tesi i kacer a mazurku odmitaji i gardedamy.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:02:59     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nevím, v jaké době žiješ Ty; ale kupříkladu naše mladá mazurku (jakož i valčík a mnohé jiné) samozřejmě tančí, přesně stejně, jako kdokoli jiný, kdo má alespoň ty nejzákladnější základy společenského přehledu a vzdělání. K důchodovému věku má, jak dobře víš, poměrně daleko.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:12:12     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ja sice nemam zadnou tridu vytancenou (na zavodni tanceni jsem nikdy nebyl, znechutil mi to kreten Burian), ale nekolik let jsem v tanecnich pomahal vyucovat, dokonce primo rocnik tve dcery, pochopitelne, ze se delala i mazurka. Byl to prvni tanec, ktery vsichni zapomeli. A mam dojem, ze radi. Nevim, jak na brezich Moldau, ale tu, na soutoku Zvratky a Blitavy se mazurka fakt nene.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:17:28     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    My jsme malinko blíž Beraun, a mazurka se tančí celkem běžně. Čárky si nedělám, ale odhadl bych tak pětkrát, možná desetkrát za sezónu.

    Navíc dost dobře nejde zapomenout, ostatně stejně, jako základní krok většiny tanců, snad do jisté míry vyjma slowfoxu, případně paso doble, kde je ovšem sporné, co považovat za základní krok.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 23:11:16     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    pomala liska je uz tak trochu vyssi divci, v nekolika prvnich tridach to ani neni soutezni a myslim, ze nevadi, kdyz se to sidi kroky odjinud, ale to je vec nazoru. Paso je prostorove pomerne narocne a tak specificke, ze ho na plesech davaji velmi neradi. Vetsinou na prani a to se na parketu vyskytnou tak tri pary. Zakladni krok u Paso doble zapominaji zejmena panove. Proste uz zapomeli, co to je to "dupnout si" :-)

    No, je pravda ze jsi me donutil se nad sebou zamyslet. Nejakou dobu jsem poradne netancil, ne, ze bych nechtel, ale smichaly se mi zdravotni problemy s faktem, ze byl znicen (oni rikaji opraven, ale to se hrube myli) muj nejoblibenejsi sal. Musim to napravit.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:51:11     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A co jako? Ti někteří ať si vychovávají děcka jak sami chtějí a dokáží.

    Myslím že trocha letopočtů ještě nikoho nezabila natolik, aby z toho musel být takovej hysterickej povyk. Mě taky nebavily vzorečky v geometrii. No a co? Tak se s ní zkrátka neživím. Ale výměru si přepočítat dokážu.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:00:35     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    No, tady by se asi dalo argumentovat, že může existovat netriviální množství lidí, jimž stupidní přístup k výuce znechutil historii, a proto dnes účinně přispívají ve statistice na straně nevzdělaných pitomců.

    Zcela jistě tento problém existuje u té geometrie, či šíře, matematiky.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:16:51     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tak tady můžeme zase zkoumat, nakolik jde o výmluvu a neochotu ponořit se hlouběji do problému, který mne nebaví.

    Co já mám zkušenost, tak děti znechutí stupidní učitel. Nikoli stupidní osnovy, protože ty nejsou schopny detekovat. Problém nebývá v letopočtech. Problém bývá spíše v faktu, že dějepisářka je opotřebovaná hysterka.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:19:44     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ale jistě -- osnovy celkem vzato nikoho nezajímají a já o nich v této diskusi vůbec ani neuvažoval. Dobrý učitel učí dobře i přes blbé osnovy; a blbému učiteli sebelepší osnovy nepomohou.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:27:05     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Souhlas. Nicméně rodiče dokáží vzbudit zájem i obory, které vyučuje nevhodný pedagog.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:30:19     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Máte pravdu A něco zvládne také děcko samo. Například já měl velmi špatnou učitelku biologie. Přesto jsem na tuhle disciplínu nezanevřel a když jsme už u toho, vždy jsem měl znalosti vysoko nad školou momentálně požadované.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:33:09     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Napadlo mne k těm excelentním a nadprůměrným znalostem v biologii pár poznámek, ale usoudil jsem, že si je mohu nechat od cesty, neboť napadnou beztak každého :P

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:39:40     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To se musím důrazně ohradit, neb v inkriminované době jsem louskal prokaryota. K vyšším mnohobuněčným jsem se propracoval poměrně opožděně. Ale pak to šlo velkým fofrem. :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 23:04:13     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To jsi na tom byl dobre. Nas ucitel (je to z me strany neoverene, me buzeroval pouze v ramci bezne vyuky) nektere studenty doucoval i mimo osnovy.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:30:28     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A tady jsme zase kruhem zpět u té (přinejmenším na úrovni prvého stupně ZŠ u většiny dětí vyjma extra problémových jedině rozumné) domácí výuky :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:01:57     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Znalost letopoctu upaleni nejakeho bezvyznamneho obtloustleho kacire je asi tak dulezita, jako znalost pi na sedm desetinnych mist. Pritom je to patrne nejznamnejsi letopocet nasich dejin.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:04:56     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    3.141592654 z hlavy, na další bych se musel podívat.

    Hovoříme-li o témže kacíři, opět beru "čtrnáct set něco, spíš na začátku", leč nevědět ani to je stejně ohavné faux pas, jako neznat mazurku.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:18:24     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Napriklad vedet, od koho nazory prejimal a za koho se povazoval je dulezitejsi, pokud to bude vedet, tak pak klidne at prohlasi "za Karla ctvrtyho".

    Pockej, ted jsem si uvedomil... Bavime se o "neznat pojem mazurka", nebo "neovladat kroky pri mazurce"?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:23:19     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    O tom není sporu; ale z toho, že existují důležitější věci než X ještě neplyne, že X není důležité (logika, ta se také dnes špatně učí... :))

    Je to celkem jedno, za naprostou samozřejmost považuji u vzdělaného člověka schopnost mazurku jakžtakž zatančit v případě potřeby. Bavit jej to nemusí a excelentní to také být nemusí.

    (A abychom se vrátili k prvému odstavci -- kupříkladu taková schopnost střílet je nekonečně důležitější, než schopnost tančit mazurku. Což zhola nic nemění na tom, že i schopnost tančit mazurku důležitá je, a kdo jí nedisponuje, má velkou mezeru ve všeobecném přehledu.)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:40:48     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Logika se dnes neuci, je to navod k protistatni cinnosti.

    Myslim, ze svet se vyviji, ja jsem sice v mnoha ohledech tradicionalista, kdyz nespecham, holim se britvou, svitim si karbidkou, mam frak, kapesni hodinky, tusim, ze nekde bych vystrachal i cylindr, co povazuju za auto vis sam, ale proste mazurka mi prijde jako neco, co patri do propadliste dejin a nevyzadovala to po me ani osmdesatileta hrabenka.

    No ale ucel tohoto chovani je ukazat, k jake civilizaci, ci presneji, k jake skupine v ramci jake civilizace clovek patri. Predstavuju si to jako mnoziny. Nekdy se setkavame, nekdy ne. S kym se setkavam vic, s tim mam sanci na lepsi dorozumeni se. Alespon proto si myslim, ze existuji urcite druhy chovani.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:05:46     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    P.S. Ovšem hovoříme-li o témže pánovi, body za obtloustlost! :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:21:11     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Vidis, dejepisarka me za to pokarala, ze placam nesmysly, at se podivam do ucebnice, ze je tam obrazek :-)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:28:21     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:08:03     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    P.P.S. Nejvýznamnější letopočet našich dějin těžko hodnotit, ale ten Tebou zmíněný se rozhodně nekvalifikuje ani do užšího výběru z libovolného hlediska "významnosti", jaké mne vůbec napadá.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:09:02     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    P.P.P.S. Ano, v rychlosti čtu blbě, pardon. Ale i bez toho "vý" to medle neplatí, Bula vede.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:24:09     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Sovak rikal, ze nejVYznamnejsi je vzdy datum narozeni tazaneho. Coz by ovsem nemohlo platit, tazal-li by se nekdo sv. Vaclava, protoze ten uz si to presne nepamatuje.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:26:07     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    On si hlavně, chudák stará, už ani s jistotou nepamatuje, zda vůbec existoval :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:31:08     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Musel, videl jsem jeho lebajznu. Sice pry neni jeho a parti nejakemu mnohem starsimu cloveku, ale to je jedno, je tam a flandaci to slavi. A never firme, starsi, jak beretta.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:37:48     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To je fakt. Kdybys jim neveril, nemuseli by spasit Tvoji dusi :-)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:43:05     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[25]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Dusi mam nekolik paru, dokonce snad jednu nahradni k fichtlovi, ale zadna z nich neni jetel, aby ji nekdo spasal.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:20:57     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jistě. Ona nakonec znalost žádného exaktního faktu není důležitá, že.

    Tak já doufám, že vám soudruzi nikdy nevypnou internet. Protože pak byste byl dost v prdeli. :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:27:08     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V tomto ohledu ja ne, ja tyhle kraviny v hlave bohuzel z valne casti mam nad uroven vseho, co jsem se ve skole ucil (krome politologie, opravdu nevim, od kdy do kdy trvalo to a to hrabstvi ve svate zemi). Ano, musel jsem se divat na toho Newtona, tam jsem znal jen datum, nikoli rok :-) Ale ten v zaludne otazce nehral zas tak markantni roli.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:32:08     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Já je tam mám taky a vůbec mi tam chleba nežerou. Dokonce se mi kolikrát i hodí. Byt třeba jenom v internetové hádanici. :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:51:43     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Na druhou stranu je to pouzitelne leda tak na machrovani v hospode. Nicmene kdyz jsem naposledy takhle machroval, tak vice obdivu, nez znalost data bitvy na Neve, vedene Alexandrem, sklidil fakt, ze boty bez der v podrazkach. Pravda, je to 4 roky, nebo jak dlouho...

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:31:34     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Znalost pí na dvanáct desetinných míst nebo gravitační konstanty na tři je u člověka, který s těmito čísly počítá, normální a mnohem důležitější než znalost některých letopočtů. A to i když sám je tlust a těžce se mu dýše.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 22:36:42     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Skutecne? I pri tech vyrobnich tolerancich, jake jsou dnes obvykle?

     
    Komentář ze dne: 19.05.2012 21:30:19     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Výrobní tolerance luk, nebo polí?
    Pšenice, nebo brambor?

     
    Komentář ze dne: 19.05.2012 21:56:59     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jo, toho taky. Pokud vstoupi do hry biologie, pak neni tolerance ~5%, ale klidne ~30%, vite to sam, tak si nehrajte na nechapajiciho.

     
    Komentář ze dne: 19.05.2012 22:05:38     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tomuto komentáři se nerozumí.
    Zejména při vědomí, že tato nepatrná osoba nezakrývá, že je prostý vidlák a tudíž je zřejmé, že biologie do hry nevstupuje, ale ve hře je.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 23:00:12     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[20]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Bavime se tu o zakladnim a mozna strednim skolstvi. Normalni to bylo spis v dobe logaritmickych pravitek, dneska jsou tyhle veci naprogramovane a netreba se tim zabyvat. Myslim, ze na matematiku tu neni vetsi kapacita, nez OC a i ten by z hlavy dvanact nedal. A proc taky? Trochu pripominas ty intelektualy od skolnich lavic, co se hadali, jestli se soucasti zbrani vyrabi s presnosti na tisiciny milimetru, pricemz v dilne byla nektera okna rozbita, teplota volne kolisala, pres polovina ztroju pamatovala nemeckou okupaci a zahnutost hlavni se srovnaval pomoci odhadu od oka a hrube sily, vyvyjine na odhadnute misto.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 23:12:57     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    ...stroju...srovnavala...

     
    Komentář ze dne: 19.05.2012 21:48:34     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:[21]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Obě čísla na uváděný počet číslic jsem se naučil na střední škole ve volitelném předmětu a tehdy mi byla opravdu k ničemu.
    Na škole vysoké jsem je používal při výpočtech, které jsme se učili, čistě pro radost.
    Je pravda, že je všechno naprogramované. Taky je pravda, že spoléhat na to zhoubné.
    Ty intelektuály ti mohu připomínat, ale to je čistě tvůj problém, který se mnou nemá nic společného a nemohu ti v jeho řešení nijak pomoci.
    ______________________
    Věřím tomu, že OC je zde největší kapacitou na matematiku, to netřeba připomínat. Ale jakou to má souvislost se mnou, který se, co prostý vidlák, zabývá jen kupeckými počty

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 00:58:46     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[22]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Kdyz to nepotreboval OC, je zrejme, ze to nebude potrebovat prumerny, na matematiku se nespecializujici clovek.

    No, pro radost. Ja se taky nejake veci ucil pro radost. Akorat spis doma, nez ve skole. Nektere skole navzdory, ci takove, co sly proti doktrine.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 01:11:46     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    (Ygnorka mám v ignorovaných, a přepínat to nebudu. Co jsem nepotřeboval? Pokud z "ten by z hlavy dvanact nedal" o kousek výše mohu soudit počet platných míst pí, tak (a) znalost libovolné konstanty z hlavy nemá s matematikou takřka nic společného, (b) prakticky pro všechny běžné účely reálně stačí 3.14, (c) OC se prakticky nezabývá matematikou, živí jej úplně jiné věci. Pokud šlo o něco jiného, omlouvám se za digresi.)

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 01:30:43     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[24]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    On zacinal prispevkem "Znalost pí na dvanáct desetinných míst nebo gravitační konstanty na tři je u člověka, který s těmito čísly počítá, normální a mnohem důležitější než znalost některých letopočtů. A to i když sám je tlust a těžce se mu dýše."

    Vzhleden k tomu, ze nekdo je tu pres hlinu, jiny pres demagogii (c), tak tebe beru jako cloveka, ktery je v matematice vzdelan (a ackoli uz to drahne let nedelas, pocitam, ze tu nebude nikdo, kdo by se v oboru vyznal vic.) Sam jsi pak napsal, ze dal uz si pi nepamatujes.

    Ja tam mam jen Honzu, ale sem tam si kliknu na "reagovat", prectu si a jsem rad, ze ho tam mam. Nicmene je zajimave, ze face to face je to v podstate prijemny diskuter.

    Na druhou stranu, znas se s malerem, netreba mit v zivote jeste ygnorkovy myslenky .-)

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 01:38:31     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:[25]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Aha. G sice na tři místa náhodou znám, ale je to stejně dokonale nanic, jako to pí :P

    MaLér se sice čas od času dokáže vyjadřovat velmi idiotsky, leč téměř vždy je za tím schováno racionální a velmi funkční myšlení. Nabyl jsem dojmu, že u pana Y. je tomu typicky naopak.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 02:01:31     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:[26]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Prijde mi, ze G na tri mista je uz tak presny pojem, ze je to jako soustruzeni soucastek zbrane na ty tisiciny milimetru v neklimatizovanem provozu.

    Ygnorek je kouzelny svou snahou o dosazeni toho, aby realita odpovidala jeho nazorum, nemajic prostredky ani k tomu, aby presvedcil sve okoli. Zase se nevzdava a to je nutno mu pripsat k dobru. I v budoucnu budou potreba vytrvalci. Maler proti tomu mozna opravdu ovlada jiste oblasti lidskeho konani, ale proc je pak tam, kde je?

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 07:39:52     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:[27]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Co kam přijde, je lhostejné. Relevantní by bylo přímo říci, co jsi naposled s konstantou počítal.
    Nemajíc?
    Tak to potom jo.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 07:58:11     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:[27]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    To jsi trefil přesně!
    Celou praxi se živím tím, že realitu připůsobuji svým názorům.
    Je mi jedno, zda své okolí přesvědčím, čili nic. Nejsem věrozvěst. Stačí mi, když dostanu zaplaceno.

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 09:24:13     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:[27]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tůj příspěvek jsem přečetl od poslední reakce ještě několikát a vrátil se i k jiným tvým nedávným reakcím na mé příspěvky.
    Po posouzení jsem dospěl k závěru, že tvé neporozumění některým mým příspěvkům je zákonité a vyplývá z neschonosti určit, o čem je vlastně řeč a ujasnit si, nač vlastně chceš reagovat.

    Pokud, jako příklad, rozeberu tvé souvětí, které nedává smysl žádný, mohu jeho věty složit tak, aby dávaly smysl nějaký, různým způsobem (nerozepisuji souvětí celé, jsem líný).

    Srovnej:
    ...aby realita odpovídala jeho názorům, nemajíc prostředky ani k tomu, aby přesvědčila své okolí.

    s

    Ygnorek, nemaje prostředky ani k tomu, aby přesvědčil své okolí, je kouzelný...

     
    Komentář ze dne: 20.05.2012 07:54:00     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:[23]Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Jak jsem psal níže, a OC mi to nechtě potvrdil, znalost libovolné kostanty nemá s matematikou nic společného. Má něco společného s pamětí.
    Některá čísla se člověk navíc naučí mimoděk, jen prostým používáním. Namátkou jsou to telefonní čísla (no, byla...), čísla bankovních účtů, skladová čísla položek, katalogová čísla výrobků.
    Tedy pokud má paměť na čísla.
    Můj učitel zná zpaměti systematiku krytosemenných rostlin.
    A podobně.
    Proč sem tahat chození proti doktríně, nechápu. To nesouvisí s pamětí, ale se světovým názorem, jak se tomu druhdy říkalo.



     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:42:54     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ostatně on i jen sám ten trénink (a) paměti, (b) vůle* má svůj smysl, že.
    ___
    * Či spíše přesněji vlastnosti, jež se obvykle nazývá "sicflajš".

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:53:03     Reagovat
    Autor: Arnold J Rimmer - Arnold J Rimmer
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Přesně tak. Popisovaná metoda se mi jeví jako nejvhodnější k zformování "vyzobávače rozinek"

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:43:17     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Casova osa ano, ale to nejsou letopocty. Letopocty jsou velmi presne body na casove ose, de facto ta presne, az zbytecne. Pokud se nekdo bude zabyvat nejakym obdobim dopodrodna, bez letopoctu se neobejde, ale takhle dopodrobna nema smysl dejepis brat na urovni bezne vyuky na zakladce.

    Gulas v tom decka maji i s daty.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:47:53     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Tady mimochodem doporučuji velmi hezkou knihu "Marathon man" od Goldmana (daleko lepší než ten pozdější film, jakkoli i ten byl výtečný).

    V knize -- na rozdíl od filmu -- je na několika místech velmi hezky popsána výuka historie a přístup k ní tak, jak by to asi nejspíše mělo vypadat.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:54:16     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Noted

    Treba se k tomu casem dostanu. Ted stehuju knihovnu (zase), tak jsem si uz udelal fronticku toho, co bych si rad precetl.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:25:14     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    A pokud letopocty, tak schvalne, kdy se narodil Isaac Newton?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:41:20     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Pokud harant řekne "šestnác set něco", bral bych to.

    V současnosti je spíše velmi zásadní problém v tom, že se optá "Kdože to?" :(

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:47:09     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Presne. Na tohle bych ale rad dostal odpoved od kazdeho, kdo se ohani letopocty. Vis proc, ne?

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:01:08     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nebo ve kterém měsíci byla Říjnová revoluce.

    Jenže medle to míří mimo podstatu věci, jíž je zkoumání, zda (a jaký přesně) má smysl se učit letopočtům :)

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:39:27     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nemiri. Ukazuje to na tu pitomost.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 21:46:01     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Omyl.

    Ukazuje to na částečnou* pitomost mechanického zkoušení z letopočtů, v němž je 1353 místo 1355 přesně stejná chyba jako 2002 místo 929.

    Ale to ani zdaleka není totéž jako "učit se letopočtům", a implikace je zde pouze jednostranná.
    ___
    * Pouze částečnou, neboť to pořád funguje jako excelentní cvičení paměti (a cvičit paměť je zcela jednoznačně velmi rozumné a velmi moudré), jakož i trénink oné vlastnosti zvané "sicflajš" (což je možná diskutabilnější, ale přinejmenším já osobně to považuji za také hodně důležité). A zde tyto dvě věci nesou jako vedlejší efekt také přehled v historických událostech -> čistý profit.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 23:18:30     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    V soucasnem systemu budu nesouhlasit. Muj nazor je ten, ze nejen, ze skola tyto veci znechuti, ale u odolnejsich jedincu proste mozek nerozcvici, ale totalne prepne a tento vyhori. Trenovat pamet je dobre, stejne jako trenovat odolnost proti fyzicke bolesti, nebo otuzilost. Ovsem jen do te miry, do ktere to nezpusobuje zraneni s trvalymi nasledky a omrzliny, vedouci k amputaci rozlicnych udu.

    Je to asi otazka skoly. Prosel jsem dve zakladky, tri gymnazia, jednu vasokou a jednu stredni. Mam dobre i spatne vzpominky. Jen jedna skola mi dala vic, nez vzala.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:45:22     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    rodiče samozřejmě hrají velkou roli, ale myslím, že by měli být v pozici partnera, rádce a ne neomezené autority

    No -- měli by se z pozice neomezené autority přesunovat do pozice partnera týmž tempem, jímž dítě dospívá*.
    ___
    * Pro jistotu -- dospělost souvisí s věkem pouze statisticky, a nejpřesnější definice zní "dospělý je ten, kdo je ochoten /a schopen/ převzít sám na sebe odpovědnosti za své skutky". Ale tato debata tu byla také poměrně velmi nedávno.

     
    Komentář ze dne: 15.05.2012 20:08:11     Reagovat
    Autor: ygrk - Ygorek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Ano, připomíná mi to moderní ideu porodního domu:
    Nesmí tam být doktoři, jenom školené sestřičky, porodní asistentky a duly a lékař smí být přivolán pouze v případě vážné komplikace. Jsou tam lůžka atd., ale nemocnice to není, to nee, je to PORODNÍ DŮM.

    Dítě se tedy bude vzdělávat, v čem se u momentálně zalíbí, bude mít k dispozici stoleček, židličku, hříště, chemickou laboratoř, fyzikální laboratoř, hudební síň, výtvarnou dílnu, budou ho tam na vyžádání vzdělávat lidé, ale ne probůh učitelé, škola to totiž není a nesmí být.

      < 1 2 3 4 5 > ->| Vše na jedné stránce

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.