D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak přispět

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Autobusi sou strašňe nebespečný, státe, uďelej sťym ňeco!
    (ze dne 24.06.2012, autor článku: Root)

      < 1 2 3 4 5 > ->| Vše na jedné stránce

    Komentář ze dne: 24.06.2012 22:12:31     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Autobus vs. auto
    Obávám se, že volání veřejnosti po bezpečnějších busech zůstane nevyslyšeno, protože to z technického hlediska nejde. Konstrukce autobusu se od konstrukce auta odlišuje tak dalece, že by vlastně vznikl úplně nový druh vozidla.

    Existuje významný potenciál, jak bezpečnost autobusu zlepšit, ale neexistuje po tom reálná poptávka, protože významnným zákazníkem pro výrobce autobusů jsou dopravní společnosti mnohdy vlastněné státem, městem nebo regionem a těm je to buřt.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 22:20:22     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Autobus vs. auto
    Tak vis proc jsou americke skolni autobusy uz mnoho let de facto stejne a maji stale kapotovou karoserii alias cumak...

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 22:40:05     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Autobus vs. auto
    Tak hlavně americký školní autobus je posazen na rámu z náklaďáku. Evropské autobusy mají prostorový rám z všelijak posvařovaných jeklů (samonosnou karoserii). Poslední autobus na rámu bylo RTO.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 22:50:58     Reagovat
    Autor: Baloun - Baloun
    Titulek:Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Jejda, takže Karosa má samonosnou karoserii???
    Tím myslíš těch pár jeklíků a panely z plechu (venkovní) a laminátu?
    Tak to to je samonosná karoserie jak řemen!

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 23:08:28     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Nechytej za slovo. Prostorový rám myslím to, co je dole ve fotogalerii u přiloženého článku.

    www.automobilrevue.cz/rubriky/truck-bus/predstavujeme/man-skyliner- dal-jmeno-patrakum_41049.html

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 06:50:02     Reagovat
    Autor: Baloun - Baloun
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Tak bych si dovolil tě ujistit, že Karosy prostorový rám, ani to, co je dole ve fotogalerii přiloženého článku, prostě nemají.
    Karosy mají bez výjimky rám, jehož hlavními prvky jsou nosníky obdélníkového průřezu umístěné podélně o rozměrech cca 150 x 300 mm.
    Já osobně jsem s jednou Karosou po "odstrojení", kdy jsme nejdřív brali ND a na konci už jenom blbli s flexou a přímočarkou, najezdil po autoparku hezkých pár km.
    Vítr ve vlasech, v očích smrt, na zádech jinovatku a na tachu 30 ...

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 18:46:36     Reagovat
    Autor: Pat & Mat - Fanda do aut
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Ups, tak to dopadá, když si člověk něco myslí, neověří a hodí to do placu...
    Jako fakt jsem si myslel, že Karosy mají jen takovou samonosnou klec, která je okarosovaná. Ty podélníky jsou kde, vedle středové uličky?

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 20:26:59     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 20:34:39     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Pekne je, ze ac je to shnile na troud, stale jeste to ma dostatecnou pevnost na to, aby se s tim dalo jezdit...

     
    Komentář ze dne: 28.06.2012 07:49:28     Reagovat
    Autor: z477 - tomsth
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    No, jezdit se s tím dá, na to jsou hlavní nosníky stále dostatečně pevné. Leč občas nějaký cestující může propadnout podlahou nebo schody, které mohou po pouhých 13 letech být poněkud řídké, jak vidno zde www.doz.estranky.cz/clanky/so1659.html na druhé fotce shora. Pokud se opravdu průměrný věk autobusů pohybuje kolem 14,5 roku a takovýto stav není vyjímkou, tak potěš koště.
    Inu, jak praví necyklopedie - Vrakosa Zrzavé Mýto :-))

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 20:09:45     Reagovat
    Autor: podotek - podotek
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Cetl jsem "smrtonosnou karoserii" a nepodivil se.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 23:03:03     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Třeba Karosa B731 má nosný rám, pravda není to rám náklaďáku. Problém není rám, ale budka, která musí být za a lehká, za b co nejvíce prosklená a za c uvnitř co nejvíce prostorná.

    Mimochodem Liaz dělal "autobusy" postavené na podvozku nákladních aut až do svého zániku. V uvozovkách proto, že normálnímu autobusu se to příliš nepodobalo.

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 23:17:18     Reagovat
    Autor: Honza ZZR - Honza
    Titulek:Re: Re: Autobus vs. auto
    ...protože jsou nejlevnější na trhu? taky není pravda, že jsou "stejné". můj pratranec zavlečený do Los Estados Unidos r. 1982 jezdil do školy autobusem, no nikdy takovým jako Forres Gump, kterej myslíš ty. Bylo to něco na způsob krátký karosy - bez čumáku, hranatý, dvoje dveře. rodiče maj někde fotku, jak jde kluk do americký školy...

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 23:34:48     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Vidis, ja tam ty zlute nosate pixly potkaval jeste letos.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 09:36:45     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Autobus vs. auto
    Nabízí se ovšem otázka, zda tyto autobusy také mají dostatečný zavazadlový prostor na konzervy, lahváče a další nezbytnosti po dobu dovolené. :-)

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 22:57:44     Reagovat
    Autor: Stanislav - czonkin
    Titulek:Re: Autobus vs. auto
    Kde je ten potenciál, pls.?

     
    Komentář ze dne: 24.06.2012 23:00:13     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Autobus vs. auto
    možná to bylo jen novinářské plácnutí nesmyslu, nemám úplně o nehodě přehled, ale hlavní viník takového počtu zraněných a mrtvých byla údajně konstrukce pro kameru, která dohlíží na bezpečný provoz na dálnici
    ( www.novinky.cz/zahranicni/evropa/271321-obrovska-smula-ceskeho-autobusu-naraz- o-sekundu-pozdeji-by-mel-mirnejsi-nasledky.html ), takže velký příspěvek bezpečnosti by bylo kamery umístit vhodněji nebo vůbec, o českých mýtných branách ani nemluvím... Ale samozřejmě tím neřešíme primární příčinu nehody (náraz), ale jen zmírňujeme následky.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 00:04:05     Reagovat
    Autor: Stanislav - czonkin
    Titulek:Re: Re: Autobus vs. auto
    Ve fázi návrhu se na to asi mohlo pomyslet. Nicméně kdybychom chtěli zvyšovat bezpečnost, tak už bychom museli začít přemísťovat dopravní značení, mýtnice, osvětlení, pak stromy ... Jakkoli mi je těch lidí v autobuse líto, myslím, že dálnice má normami stanovenou bezpečnost na dost vysoké úrovni, a další vylepšování už by pomohlo jen velmi okrajově. Spíš by se vyplatilo takové peníze dát do oprav chátrajících úseků silnic a dálnic ...

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 09:18:08     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    jak jsem zdůrazňoval, nemám o nehodě moc informací, ale působilo to na mě dojmem, že sloup s kamerou byl "hned" za svodidlem. Takže to mohlo být stejně "inteligentní" řešení jako přechod pro chodce se semaforem přes dálnici u ruzyňského letiště www.mapy.cz/#x=14.294750&y=50.102892&z=16&d=stre_120345_1&t=s&l=15 , tj. spíše hotfix než standardní dálniční příslušenství. Souhlasím s vámi, že nelze nic udělat 100% bezpečně, dokonce ani za cenu enormních nákladů, ale tento případ mi přišel, že byl přesně o tom, co říkáte - mělo se na to myslet ve fázi návrhu. A sloup hned u svodidel by snad soudný projektant nenavrhl, spíš to vidím jako horkou záplatu. Usuzuji jen z těch pár fotek rozpáraného busu na internetu, možná to bylo jinak.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 10:44:02     Reagovat
    Autor: ernie - ernie
    Titulek:Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Já to vidím jinak. Myslím, že paradoxně ty moderní dálnice, kde jedete rychle, jen to tak potichu šumí, jsou nebezpečnější na usnutí, než třeba D1, kde vám adrenalinový zážitek usnout nedá:-).

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 10:54:06     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Autobus vs. auto
    Bohuzel tam nejedete rychle (protoze nesmite) a o to je to horsi -- a v autobuse ci nakladaku tim spise.

     
    Komentář ze dne: 25.06.2012 16:45:05     Reagovat
    Autor: Dax - Dax
    Titulek:Re: Autobus vs. auto
    Nechci se hádat, ale na AutoiDnesu tvrdí, že se (snad i) volá, a že na to kupodivu taky někdo slyší. Ovšem jaká je skutečnost...
    tinyurl.com/89mpu3t

    S poptávkou souhlas, to je přesné, jmenovaní je kupují, i když pak autobusy jezdí prázdné (takže vlastně nemusí být bezpečné :D )

      < 1 2 3 4 5 > ->| Vše na jedné stránce

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.