D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak se stát autorem?

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: FSM plug-in: Firemní vozidlo
    (ze dne 27.05.2012, autor článku: BorKur)

      1 2 3 4 5 > ->| Vše na jedné stránce

    Komentář ze dne: 27.05.2012 19:11:26     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:
    Já otevřeně připouštím, že neznám detailně literu zákona (a nehodlám ztrácet mládí tím, že ji budu studovat), ale -- není z hlediska

    absencí svého podpisu na protokolu se otvírá legitimita položení otázky, jak je prokázáno, že jste skutečně v daný okamžik vůz řídili Vy

    úplně lhostejné, zda to je podepsané nebo ne?

    Přece pokud se ploskolebec rozhodne sestavit falešný protokol, klidně jej za Vás i podepíše. Přibližný vzor Vašeho podpisu snadno najde, pokud mu to stojí za to, třeba proto, že jeho švára dělá na FÚ a kouká na Vaše daňové přiznání. A jakkoli v době šeků byly grafologické posudky na pravost podpisu slušně propracované, nikdy nebyly -- a nemohou být -- spolehlivé.

    (Ostatně čistě z tohoto hlediska je zajímavá také otázka, zda není lepší podepsat odlišně než se podepisuji běžně, než nepodepsat vůbec.)

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 23:21:11     Reagovat
    Autor: BorKur - BorKur
    Titulek:Re:
    Ona odpověď leží vlastně ve Vaší otázce.

    Dnes jsem se poprvé setkal s tím, že bengo údajně zfalšovalo podpis. O této praxi jsem předtím ani neslyšel - a stále pro mne zůstává v rovině potenciální zisk/riziko daleko za hranicí pochopitelnosti.

    Nicméně k odpovědi na Vaši otázku - bude-li mít pomahač zájem (a dostatek odhodlání a hlouposti zároveň) protokol zfalšovat, nic mu nebrání v tom, aby tak učinil a Vámi podepsaný protokol skartoval.

    Na druhou stranu se odvážím tvrdit, že tohle snad není ani v jednom z případů běžná praxe - a jen jako drobný podotek si dovolím dodat, že z grafologického hlediska je rozhodně snazší určit s relevantní měrou spolehlivosti, že je Váš podpis skutečně Váš, než že pomahačv podpis tím Vaším není.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 08:23:10     Reagovat
    Autor: Karkulka - Karkulka
    Titulek:Re: Re:
    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/doprava/121358-zmena-pokutovych-bloku-ma- zabranit-jejich-nelegalnimu-prepisovani/

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 08:42:26     Reagovat
    Autor: BorKur - BorKur
    Titulek:Re: Re: Re:
    Nepleťme si pojmy s dojmy.

    Ve Vámi uvedeném článku je řeč o pokutových blocích - a myslím, že dlouhodobým cílem páně D-FENSovým je vysvětlit problematiku tak, aby se ctěné čtenářstvo s tímto druhem cancu ze zásady ani nesetkalo. :)

    Oproti tomu protokol o podezření ze spáchání přestupku (tzv. oznámení přestupku) je jednodílný a jediný díl si nechává pomahač, příp. jeho kolega chránič.

    Komentář ze dne: 27.05.2012 19:41:52     Reagovat
    Autor: Smarja Josef - Smarja Josef
    Titulek:Užívání cizí věci
    Dotaz trochu OT: Přenechal jsem auto synovi a jelikož je mu 18 platil by šílenou pojistku a navíc by se platila 3000,- ekodaň. Doneslo se mi, že máme spolu sepsat smlouvu "O užívání cizí věci" nebo tak nějak. Prohledal jsem toho spoustu, ale nenašel jsem nic, co vypadalo korektně. Některé příklady byly staršího data a nebo se vztahovaly na užívání služebního vozidla k soukromým jízdám. Mám i smlouvu od kolegy z práce který služebním jezdí soukromě, ale nejsem si jistý jestli je to ono. Pokud jste někdo podobnou věc řešili budu rád když poradíte.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 20:00:26     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Užívání cizí věci
    No, my to řešíme tak, že kdykoli má kdokoli jet kterýmkoli autem, prostě si vezme klíče a malý techničák. That's all.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 20:54:41     Reagovat
    Autor: jbb - jbb
    Titulek:Re: Re: Užívání cizí věci
    Existuje ještě upgrade pro starší vozidlo - techničák uschován přímo v něm, stačí tedy klíče ;-)
    A vůbec, osvědčilo se mi mít klíče od všech našich aut na jednom svazku, lepší než dumat "kam jsem zas tydle dal..."

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 21:08:47     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Tak já to nechtěl komplikovat, ale po pár letech všelijakých ptákovin se mi podařilo rodině vysvětlit, ať neblbnou, takže papíry jsou samozřejmě ve všech autech přesně tam, kam odjakživa patří a kde je na ně i od výroby kapsička -- totiž za sluneční clonou řidiče :)

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 21:47:20     Reagovat
    Autor: MartasRR - MartasRR
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Jak se to řeší v případě krádeže vozidla? :-)

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 21:58:54     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Erm... co a proč je v případě krádeže vozidla jinak, než kdyby byl ten kus plastiku v kapse? Dežo může argumentovat "Dyk, von mi to půjčil!" přesně stejným právem, jako u peněženky nebo víka od kanálu.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 22:28:55     Reagovat
    Autor: MartasRR - MartasRR
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Dežo bude vědět, kdo mu to auto půjčil.
    Já mám zafixováno od dob, kdy jsem začínal jezdit: "NENECHÁVEJ PAPÍRY V AUTĚ!!". Možná menší paranoia.
    Jen mě zajímalo jak se to pak řeší. Třeba bych tu kartu přestal vláčet neustále u sebe.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 22:36:33     Reagovat
    Autor: OC - ocs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Medle je to úplně jedno.

    Pravděpodobnost, že mi auto někdo ukradne, je hodně malá

    Když už se to přec jen stane, pak pravděpodobnost, že jej naše čacká policie chytne, a bude se řešit má-li kartičku nebo ne, je tak naprosto směšně infinitesimální, že vůbec nemá žádný smysl pro takový případ plánovat -- asi tak stejně, jako nemá smysl plánovat pro případ, že mi na hlavu spadne meteorit.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 07:12:47     Reagovat
    Autor: LWG - LWG
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Tak.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 09:44:16     Reagovat
    Autor: ptak - ptak
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    A já myslel, že je dobré kartičku v autě nenechávat kvůli tomu, že je velká naděje, že třeba autoloupežník někde narazí na rychlostní odchyt a při absenci OTP napadne policii si auto a autoloupežníka víc proklepnout. Prostě případným hlídkám dát silnější nápovědu, že s tím autem není vše o.k. S OTP jim autoloupežník sklopí hlavu, zaplatí pokutu a slíbí, že už to neudělá (nepojede rychleji o 4 km/h). To, že by policie auto vypátrala i se zlodějem, to skutečně není tak pravděpodobné...

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 10:16:03     Reagovat
    Autor: zanek - vltava
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    "je velká naděje, že třeba autoloupežník někde narazí na rychlostní odchyt"
    Podle mně je teda tá naděja hodně malá. Za posledních 10 let mně kontrolovali 3x.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 12:40:49     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Mě přijde, že si auto proklepnou pokazdy, jinak fakt netuším, co jeden z orgánů ty dvě tři minuty s doklady v autě dělá...

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 14:27:33     Reagovat
    Autor: AnderN - AnderN
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Přesně tak ... taky mám za to (nemám to však 100% podložené), že RZ nebo VIN vozidla se prověřuje při každé kontrole. Techniku na to určitě mají.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 18:42:16     Reagovat
    Autor: MartasRR - MartasRR
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Za dvě kontroly, co jsem v posledním roce absolvoval mi VIN nikdo nekontroloval.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 18:50:24     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Jak se, pekne prosim, proveruje VIN z policejniho auta?

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 19:17:27     Reagovat
    Autor: ! - iFos
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Nikdy jsi neslyšel o mobilním rentgenu? ;-)

     
    Komentář ze dne: 29.05.2012 14:54:43     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    To už je docela sofistikovaný přístroj, kdo to obsluhuje? :)

     
    Komentář ze dne: 29.05.2012 15:01:47     Reagovat
    Autor: PM - petrmaly
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Techniku na provereni VIN jiste maji. Kazda hlidka obsahuje alespon jednoho organa, ktery ma alespon jedno funkcni oko.

    Je zajimave, ze to nezkouseli ani pri velke cene v Brne, kdy mi zjistili nesrovnalosti v cisle pojistne smlouvy u zelene karty, ale ani pri jedne z tech dvou ontrol ten den jsem si nevsil, ze by si nekdo prohlizel VIN (na motorce je videt na prvni pohled)

     
    Komentář ze dne: 29.05.2012 15:15:32     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Musíte je nejprve něčím nasrat. To si vás pak proklepnou dokonale:). (Ale obnáší to odhadem dalších dvacet minut ve společnosti orgánů.)

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 15:16:59     Reagovat
    Autor: Gale - Gale
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Rychlostní odchyt má zpravidla kameru s OCR a online přístupem do registru, takže o loupežníkovi ví ještě než ho zastaví kartička nekartička. Samozřejmě jen pokud je auto již pohřešováno.
    Náhodná kontrolní kontrola pak zas v nepřítomnosti kartičky vidí především rychlou a snadnou přestupkovou čárku, takže loupežník zaplatí na místě kilo a jede dál...

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 21:14:02     Reagovat
    Autor: eviljack - eviljack
    Titulek:Re: Užívání cizí věci
    Proč byste měl se synem sepisovat smlouvu?? Auto je Vaše a jezdit s ním může kdokoliv, komu to dovolíte "per huba". S tou pojistkou máte pravdu, na druhou stranu zvažte, že synovi nebudou naskakovat měsíce bez nehod. Jednou si stejně to auto bude pořizovat sám na sebe a pak mu budou chybět - vím, o čem mluvím, dělal jsem si řidičák ve třiceti a bez bonusu byla pojistka taky slušná pálka.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 21:46:18     Reagovat
    Autor: MartasRR - MartasRR
    Titulek:Re: Re: Užívání cizí věci
    Bonusy bych neřešil. U některých pojišťoven jde převést bonus i na jiného člena rodiny. Největší nevýhodu bych viděl v možnosti, že syn auto někam párkrát pošle a bude po bonusu.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 09:55:49     Reagovat
    Autor: MaD14 - MaD14
    Titulek:Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Přesně tak, jsem v pozici syna, kdy užívám a starám se o auto zděděné po otci. Postupem času jsem začal provozovat druhý vůz již na svoje jméno. Mám u jedné pojišťovny bonus "zděděný" po otci, protože jsme v rodinném vztahu a formálně v jedné domácnosti.

    Tzn. naskakují mi vlastní bonusy + neplatím jako kdybych žádné neměl. První vůz se mi nevyplatí převádět z otce na mojí osobu kvůli ekovýpalnému a zbylému ceremoniálu, který by to obnášelo (čas + peníze).

    Riziko zaniknutí bonusu v případě nehody je nepříjemné, ale v mém případě by to stálo peníze jen mě, otec využívá pouze vůz služební.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 11:43:50     Reagovat
    Autor: Joker - Joker
    Titulek:Re: Re: Re: Užívání cizí věci
    Anebo některé pojišťovny jsou ochotné počítat bonusy za delší bezeškodní průběh než skutečně máte.
    Něco jako že "do začátku dostanete" 24 měsíců, nebo případně o 2 roky víc než reálně máte, nebo tuším že AXA nabízí za nějakých podmínek započítat 96 měsíců (tj. maximální bonus).

    Ono se to těm pojišťovnám vyplatí, protože pak na webových srovnávačích vycházejí výhodněji a do smlouvy si dají, že ten "budoucí bezeškodní průběh" je započítaný jen pokud nenabouráte a pokud nabouráte, musíte to pojistné zpětně doplatit. Čili je to vyjde lépe, než vám dát třeba 10% slevu.

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 12:49:30     Reagovat
    Autor: DonNight - DonNight
    Titulek:Re: Re: Užívání cizí věci
    Právě proto mi nabiha bonus na tatova pionyra za 80 kč rocne.

     
    Komentář ze dne: 27.05.2012 23:22:00     Reagovat
    Autor: pepe - pepe
    Titulek:Re: Užívání cizí věci
    jen trošku off-topic, u zbraní se řeší něco podobného

    zapůjčení zbraně "osobě blízké"..
    jeli-to skupina C (dlouhá, obyč, flinta) - staží že ten kdo v době kontroly má zbraň a k ní její průkaz (samozřejmě že je oprávněn to mít...)

    je-li to skupina B (krátká, pistole, revolver..) - musí mít souhlas policie (dopředu vyplněné papíry...) - půjčování pistolí v rámci rodiny pro nošení atd...

    takže bych na auto aplikoval verzi 1 - tu jednodušší..kdo má klíčky a malej techničák "a" zaroveň nebyla hlášena krádež majitelem.....

     
    Komentář ze dne: 28.05.2012 10:00:22     Reagovat
    Autor: mjfox - mjfox
    Titulek:Re: Užívání cizí věci
    Existuje "ústní smlouva", tak bych uzavřel tuto a dál to neřešil.

      1 2 3 4 5 > ->| Vše na jedné stránce

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.