D-FENS

  Hlavní menukulatý roh
  • Hlavní stránka
  • Statistiky
  • Personalizace
  • Kniha hostů
  • Autoři webu
  • Oldschool D-FENS
  • Chlívek

  •   FAQkulatý roh
  • Jak přispět

  •   Toplistkulatý roh



    Komentáře
    ke článku: Boj s auty a bitva o zmrzlinu
    (ze dne 17.06.2012, autor článku: D-FENS)

      1 2 3 4 5 6 7 8 > ->| Vše na jedné stránce

    Komentář ze dne: 17.06.2012 13:17:09     Reagovat
    Autor: Inspiro - Inspiro
    Titulek:Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Takhle opuštěně to tam vypadá celý týden?

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 14:24:32     Reagovat
    Autor: rudolf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Samozřejmě, že nevypadá. Ve všední dny zde proudí davy lidí (a jezdí mnoho kol). A to i z toho důvodu, Lannova třída je spojnicí mezi centrem a nádražími (vlakovým i autobusovým). Jak je tomu o víkendu, nevím. Celá třída je plna obchodů, z nichž mnohé tam jsou už řadu let (Kanzelsberger, Levné knihy, Student Agency, McDonald...).

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 14:30:40     Reagovat
    Autor: Tparanoik - Tparanoik
    Titulek:Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Párkrát jsem tam byl i ve všední den..... prázdno, mrtvo... poloprázdný komunistický nákupák...

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 14:56:16     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 15:38:37     Reagovat
    Autor: rudolf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Od cca 14:00 do 16:30 tam je i víc lidí :)

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 16:05:38     Reagovat
    Autor: kat - kat
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    2,5 hodiny? No, to se vyplatí!

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 16:40:46     Reagovat
    Autor: D-FENS - D-FENS
    Titulek:Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Sobota 16.6. 10:45 - 11:15

    Kanzelsberger už tam ... není, přestěhoval se do nezklidněné části.
    Oděvy Filip tam není. Místo něj je vietnamský prodejce.
    Domácí potřeby p. Šafránka tam nejsou.
    Lahůdky Julius Meinl se změnily na zaplivaný bufet.
    Levné knihy tam jsou, ale spíš než levné knihy je to obchod s veteší

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 17:24:02     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    obecně platí (platilo před deseti lety) že nejdražší nájmy komerčních prostor v parteru čili prostorů pro maloobchod jsou tam, kde je dostatečně široký chodník a s autem se do ulice vjet dá ale je mírný problém s parkováním, a to se řeší buď tak, že šofér jede s Rollsem zaparkovat za roh nebo se tam jezdí autodrožkou, případně město je tak osvícené že umožní pronajmout parkovací místa u chodníku provozovateli obchodu pro parkování jeho zákazníků (což ovšem vyžaduje určitou kulturu ve společnosti, že třeba před krejčovstvím zastavím když si tam jdu koupit óbrkót, a ne že tam po zaparkování dvě minuty uvnitř vočumuju bez úmyslu něco koupit a pak jdu vedle na oběd nebo o ulici dál do divadla). v Praze třeba Pařížská. pěší zóny bývají v cenách nájmu i v cenové úrovni zboží (ne v marži, v kvalitě která je jakžtakž přímo úměrná ceně) značně na vocase.

     
    Komentář ze dne: 17.06.2012 23:20:29     Reagovat
    Autor: rudolf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Naopak nově tam je Marks and Spencer nebo New Yorker... Vatikán pořád taky zůstal...

    Nezlobte se na mne, ale článek mi připadá poněkud účelový. Je možné, že třeba Kanzelsberger se odstěhoval, nicméně k pohádkám o zklidnění je třeba podotknout, že nyní mohou na Lannovku auta víc než před šesti lety...

    Každý máme na věc jiný názor. Někdo má rád Lannovku jako pěší zónu, jiný by tam rád vrátil tramvaje :)

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 00:24:19     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    docela by mě zajímalo jak často tu Lannovku jako pěší zónu využíváte. V Praze jsou pěší zóny vyhrazeny vlastně jen pro turisty, turistů je v Praze hodně a doprava je s tím jejich očumováním neslučitelná, takže mají v centru vyhrazeno několik ulic. Ostatní nemají čas se procházet a očumovat domy, protože jsou v práci nebo většina na víkend zmizí z Prahy. Rozšiřovat pěší zóny v Praze nemá smysl, vyrábět je v menších městech má ještě menší smysl, ale třeba se pletu a procházíte se v Lannovce každý den, celý den a o víkendu také.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 01:08:38     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Já se po Příkopech pokaždý projdu rád. Zrovna tak jako po Graben ve Vídni. Jmenuje se to stejně a na obou místech mám pocit, že pěší zóna je tam zcela logická a správná a rozhodně si nemyslím, že by ta místa nějak strádala. Zrovna tak jako Zeil ve Frankfurtu, Meir v Antwerpách nebo třeba Kaufinger Strasse v Mnichově.

    Můj soukromý dojem je, že tyhle pěší zóny fungují, když se k nim dá rozumně dostat buďto autem (tzn. v okolí je kde parkovat) nebo je to aspoň blízko na metro.






     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 08:28:38     Reagovat
    Autor: Redik - Redik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    V Praze tech pesich zon totiz nastesti neni tak moc, takze treba ty zminovane Prikopy jsou vicemene obklopeny ulicemi, kam se jet da (+ je tam to metro, na nam. Republiky i tramvaj). Ja autem po Praze jezdim minimalne, ale co me hlavne sere, jsou parkovaci zony. Ze ve meste existuje par ulic, kde nesmim jet, to me zase az tak nedrasa. ze ovsem v pulce mesta nemam moznost zdarma parkovat, me vytaci neskutecne.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 09:54:41     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    V centru takového města jako je Praha nemůže být parkování zdarma. To není nikde ve světě. Mě spíš vadí ta diskriminace mezi rezidenty a nerezidenty nebo jak tomu říkají. Má se platit všude stejná cena a rezidentům prodávat permice na určitou oblast, mnohem užší, než dnes.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 10:21:00     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Nejde jen o centrum. Nechápu, proč bych nemohl v klidu zaparkovat v Holešovicích nebo na Žižkově. Když už mám ten pech, že tam musím jet autem, tak mám pořád nervy, kdy mi to ty kokoti odtáhnou :(

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 10:30:54     Reagovat
    Autor: ma - Mistral
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Bo na žižkově jsou auta asi tak ve třech až čtyřech vrstvách na sobě :o) Moc lidí, málo místa.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 10:42:11     Reagovat
    Autor: xluke79 - xluke79
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Teď už ne, teď je tam místa mraky.
    Než někdo dostal modrou barvu a začal čmárat po asfaltu, tak je pravda, byl problém zaparkovat. Místo jste ale vždycky po chvilce kroužení našli. Teď je místo, ale zastavit tam nemůžete.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 11:00:35     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hod
    Podle mě je třeba tato místa zpoplatnit tak, aby se dlouhodobě obsazenost pohybovala kolem 80 % s tím, že tam může parkovat každý, kdo zaplatí.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 11:12:56     Reagovat
    Autor: Lukas B. - Lukas B.
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik
    jejda, to byste tomu dal. o tom rozhoduje místní samospráva (v tomto případě městská část P3), a tu volí překvapivě osoby s volebním právem mající na P3 trvalé bydliště. no a představte si nářky vo chudákoj důchodci se stopětkou co najede ročně tři tisíce a tedy 355 dní ročně stojí před barákem na modré, jak by ho to chudáka zruinovalo.
    logické, rozumné, okamžité a levné řešení by bylo třeba povolení parkovat 30 minut na automatové i modré zóně zdarma (pro nákup v řeznictví kupříkladu), které by odstranilo dle mého amatérského odhadu 80% kroužících hledajících místo.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 12:16:49     Reagovat
    Autor: Redik - Redik
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik
    pivko: Jenze dneska uz je to pulka Prahy :( A zatimco u me pred domem muze parkovat, kdo chce, ja mam peska. Navic rezidenti tech "modrejch zon" platej celkem dost penez uplne za nic. Respektive - platej za to, ze tam nesmim parkovat ja, ale voni taky muzou vostrouhat, protoze jim nikdo misto negarantuje..

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 12:33:55     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v k
    Současný modrý zóny jsou na nic. Rezidenti podle mě platí málo, podnikatelé naopak moc. Ale hlavně se zbytečně řeší, kdo může kde parkovat, řeší se nesmysly kolem trvalého bydliště atd. Říkám to pořád, tam kde je málo míst, je prostě třeba, aby se za ně platilo, s tím, že tam může parkovat každý, kdo zaplatí a pro časté návštěvníky / rezidenty budou v prodeji časové permanentky pro parkování dejme tomu v okruhu 2 km od místa, které si zvolí. Administrativa podstatně nižní než dnes a místa jsou využita efektivně.

    Dále to povede jednak k racionalizaci jednání některých subjektů (už budou muset víc uvažovat, jestli se jim vyplatí platit za parkování pro auto, který použijou párkrát do roka), jednak to z ekonomického pohledu zatraktivní různé alternativy (využívání vnitrobloků, stavba podzemních garáží atd.).

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 14:33:34     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy,
    to půjde jen v některých oblastech, protože třeba u nás jsou modré zóny a přesto tam parkují auta dvěma řadami, tam žádné efektivní využití nevymyslíš. Trochu se to uvolní večer po jedenácté hodině a v létě o víkendu. Když začne mytí ulic, nastává teprve ten správný masakr, to už auto opravdu není kam dát.

    2 km od místa, kde parkovat chci, by znamenalo rozdělit Prahu na dvoukilometrové zóny a označit je barevně? Nebo by na parkovačce byl seznam ulic? To by bylo podle mě administrativně velmi náročné.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 14:40:26     Reagovat
    Autor: pivko - pivko
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno
    Není to ale jen otázkou ceny? Pokud je pořád přetlak, znamená to, že se málo platí. A čím víc se bude platit, tím to víc bude nutit lidi hledat jiná řešení.

    A k té vymezené oblasti, to by dnešní technologie už určitě zvládly zakódovat do nějakýho kódu nebo čipu na parkovací kartě, ne?

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 15:23:28     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštív
    možná je to tím, že jsou parkovací místa rušena, protože se rozšiřuje chodník, všude se malují pruhované úseky, pomalu kilometr před křižovatkou už nesmí nikdo stát nebo nebudu hrát nebo vlastně protože chodec musí vidět přijíždějící auto půl dne, aby stihlo oko poslat signál do mozku a mozek do nohou. V úzkém centru je to jiná báseň, tam samozřejmě to místo není, možná kdyby se z Václaváku udělalo jedno velké parkoviště . . . .

    otázka ceny asi moc ne, protože u nás jsou přes den parkoviště u hodin volnější, nejsou úplně prázdná, ale míst se tam vždy najde několik. Každý se raději nacpe na modrou a doufá, že si to ohlídá.

    navíc by asi bylo trochu komplikované lidem, kteří v oblasti bydlí vysvětlovat, že si mohou parkovat kde chtějí a místa budou zavalena těmi, kteří zaplatili víc. Protože nejde o soukromý prostor.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2012 00:23:32     Reagovat
    Autor: Pitrs - Pitrs
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy,
    Platit, platit .. a, do třetice, zase platit... Jasně!

    Ale určitě ne za to, že si koupím parkování JEN v okruhu 2km od bydliště. Už to "bydliště" smrdí tím, jestli rezidenční, nebo přechodné. Pokud tu makám, platím daně, nájem, poplatky a další prachy, tak na tom nesejde. Všechno je tu dražší právě proto, že je Praha velkoměsto se vším všudy.

    Ale tak si to spočítáme. Nedávno se tu řešila výše příspěvků do státní kasy z nákupu benzínu, poplatků za silnice apod. Jako Pražák přispívám i na pražské MHD - je to veřejný statek, na kterej přispívají všichni všude, takže se dá jeho cena rozpočítat na daňového poplatníka lokálně. Do rozpočtu DP Praha přijde ročně 5 mld. účelových dotací, plus další dotace nadto (celkem asi 12 mld.). To tady platí (pominu důchodce, státní úředníky, děti a nezaměstnané) asi 600 tisíc lidí. Při rozpočítání na hlavu asi 20 tisíc Kč!!! Další 3 a půl mld. se vybere na jízdném, já dávám tak šestku v tisících ročně a to nepočítám náklady na "projekt" OpenCard a další věci. Teď sem platil eko-daň při koupi staršího auta (EURO 3) apod.

    A když su kua v Praze a mám tu potřebu v blbou sobotu, kdy je půlka parkovacích míst na druhé straně Prahy prázdná, se jít třeba vysrat do Rígráčů, tak za to nechci platit jenom proto, že to je 2km od mojeho baráku. A nechci si platit jen za to, že mi může stát auto před domem, protože to už mám zaplacené všema poplatkama 2x.

    Problém je hlavně v tom, že pokud jsem rezident v Praze, tak ne vždy si najdu práci pod oknama, většina známých nebydlí v okolí 2km, nemusím mít v okolí všechny obchody či dobré restaurace, sportovní centra apod. A pokud řidiči davově neuvažují racionálně (typické: "Hele, Máňo, on tam na tu P1 jede i soused, tak to se tam vlezeme taky."), tak je třeba trochu omezení. Jsou mi například ukradení dojíždějící, co si koupí barák někde v Řitce, aby byli strašně kúl, bo se jim tam po ránu a po dobu 6 let, než jim narostou tůjky do pár metrů, kouká na jejich neutřený zadky nějaká selebryta z vedlejšího baráku. Už od počátku měli počítat s tím, že jim holt dojíždění bude nějakou dobu trvat.

    Realita je tedy taková, že centrální Praha není pro účely naplnění kanceláří v ranních hodinách nafukovací. Můj návrh je ten, že bych se mohl pohybovat po Praze jak chtěl s rezidentskou kartou s tím omezením, že v jiné čtvrti bych měl zákaz zastavení od 7:00 do 10:30 ve všední dny. Za to ať se cvaká, třeba kilo na celou tu dobu, nebo 30 Kč na 20 minut - a nebo permice pro lidi, co nemají rádi MHD(řádově tisíce ročně) - to je IMHO jediný omezení, který by potíže mohlo vyřešit.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2012 10:15:24     Reagovat
    Autor: root - Root
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno
    Takze to zase chcete resit nejakymi povolenimi, prukazy, zakazy... Co ta parkovaci mista proste rozprodat v drazbe?

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 14:25:43     Reagovat
    Autor: moussa - Janík
    Titulek:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    a jak často se po Příkopech procházíš? I když ty se úplně nepočítáš, protože jsi turista jen s delší praxí (je to tam děsný, pro turistu není kam šlápnout a mezi tím se povalují bezďáci a smažky). Můj dojem je, že pěší zóny jsou nejvíce využívány návštěvníky města (i když jsou tu někteří na návštěvě už od studií!). V jiných městech se po pěší zóně projdu, i když ve většině měst tak průměrně asi jednou za život. Občas jdu i v Praze někam, ale určitě tam necourám pravidelně, aby kvůli tomu bylo třeba většinu všednodenních účastníků "klidnit až po zákaz". Bydlím v centru, pěší zóny mám co by kamenem dohodil, takže nepotřebuji ani možnost dojíždět.

    pokud začnou pěší zóny vznikat i jinde v Praze, bude to tam stejně opuštěné jako v dírách po granátu.

     
    Komentář ze dne: 18.06.2012 08:24:54     Reagovat
    Autor: pivak - pivak
    Titulek:Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Nechci ti brat iluze, ale Kanzelsberger uz tam hodne dlouho neni. A ze by tam pres den byly davy lidi, to ani nahodou. Jasne je jich tam vic nez na fotkach, ale v porovnani s dobou pred cca 10-15 lety, je tam mrtvo.

     
    Komentář ze dne: 21.06.2012 09:59:59     Reagovat
    Autor: rudolf - Neregistrovaný
    Titulek:Re: Re: Re: Foceno a navštíveno kdy, v kolik hodin?
    Souhlasim, že je tam méně lidí než před 10-15 lety. Nesouhlasím však s důvody naznačenými v článku, a to zejména z toho důvodu, že Lannova třída je dnes pro automobily přístupnější než před 10-15 lety..

    Důvod osobně vidím v tom, že dnes většina lidí (mne nevyjímaje) jezdí do spíše nákupních center, která jsou postavena za městem, než aby nakupovali v centru města, kde nemají všechny obchody na jednom místě..

      1 2 3 4 5 6 7 8 > ->| Vše na jedné stránce

    TOPlist

    Web site powered by phpRS V kodu tohoto webu byly pouzity casti z phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.